pátek 29. února 2008

Vaříme si kotikalja - domácí pivo

Kotikalja by se dalo přeložit jako domácí pivo. Občas ho dělají v menze a zejména Tomovi moc chutná. Já si na jeho chuť teprve zvykám ;-). Je trochu zvláštní - černé, docela sladké a hodně aromatické.

V obchodě se dá koupit v takové krabičce, ve které je pytlíček s aroma a pytlíček s kvasnicema. Společně s cukrem se to zamíchá v teplé vodě a nechá do druhého dne kvasit.

Včera večer se Tom pustil do "vaření" a tak je teď náš jediný hrnec plný jakési bublající černé tekutiny a po celé kuchyni jsou cítit kvasnice :-). Jsme oba zvědaví, jak tenhle experiment dopadne.

Aktualizace: Tak právě jsme ochutnali a povedlo se. Mě chutná víc než to v menze ;-)

Kris

4 komentáře:

Francesco řekl(a)...

Domácá pivo - to mě teda totálně láká. Až dorazíme do Finska, tak toho musíme taky kotlík udělat, ať poznáme finský nápojový folklor:-)

Ananasovci řekl(a)...

To pivo je samozřejmě dokonalý (jakby ne, "vařil" jsem ho já) :-) První várka je skoro vypitá, už abych dělal další.. Až přijedeš, zamiluješ si ho a jistě si nějakou tu krabičku domů odvezeš ;-) Přivez Fando nějakou měrku ať zjistíme, kolik to má alkoholu :)

Anonymní řekl(a)...

Kotlíkalja - pivo z kotlíku? :-)

Unknown řekl(a)...

Včera jsem se vrátil z Finska a taky jsem si jednu krabičku přivezl, i když popravdě tam mi moc nechutnalo, ale tak uvidime, třeba s ho udělám sladčí než jsme tam dostávali. Snad ještě dneska se pustím do vaření