čtvrtek 18. října 2007

Nepříjemný budíček aneb vrrrtačka po ránu

Obvykle nám ráno na okno ťukají sýkorky. Dnes tomu ale bylo jinak. Ťukání bylo mnohem silnější až mě vzbudilo. Otevřela jsem oči a chvíli mi trvalo, než mi došlo, co se děje. Za oknem byl jakýsi muž v modrých montérkách a nepřetržitě klepal nějakým kovovým nástrojem do okeního rámu. Došlo mi, že konečně přišli vyměnit okna, která se už tři týdny povalují na chodbě.

Přítomnost cizího muže za oknem a vědomí, že se nejspíš každou chvíli objeví i ve dveřích, nás donutilo vstát. A opravdu. Sotva jsme se stačili převlíknout a už někdo klepe. Otevřela jsem a přede mnou stál ten muž, který nás tak nepříjemně vzbudil. Popřál mi "huomenta", což je finky "dobré ráno" a když jsem reagovla anglicky (v rozespalosti mě finská odpověď nenapadla), tak mě plynulou angličtinou (!) požádal o cca 2m volného prostoru v pokoji před oknem.

Trochu jsme přeskupili nábytek a šli sníst něco málo k snídani. Mezitím se z vedlejšího pokoje vypotácel náš čínský spolubydlící, kterého také čekala výměna okna. Tom hned využil situace a donutil ho uvolnit místo nejprve v kuchyni (pro mikrovlnku našeho finského spolubydlícího) a poté i v koupelně (abychom si tam také mohli nechávat sprchové gely a šampon).

Pak šlo vše ráz na ráz. Klepání, mlácení, vrtání, řezání a naše okno bylo venku. Tak po půl hodině se dělníci sebrali a odešli s poznámkou "cofee break". A my zůstali s dírou ve zdi a 3°C venku. Naštěstí svítilo sluníčko.

Teď už je okno nasazené a topení a sluníčko nám pěkně zahřívá pokojík. Tak doufáme, že nám bude pěkně sloužit a že se bude líbit i sýkorkám a veverce :-).

Kris

2 komentáře:

Francesco řekl(a)...

To mi připomíná doby, když se opravovala Volha (můj domov pražský;-)..kolej na jižáku) pochopitelně to nemohli dělat o prázdninách, páč tam ubytovávali valuťáky, takže na místo nesmělých ranních paprsků nás probouzely árie kvílejících vrtaček...

P.S. nejsem žádnej šťoura;-) a nevim , jakou opravu vám s tim oknem přesně dělali, ale...stejně bych ho na závěr viděl radši zasazené než nasazené;-)))

Ananasovci řekl(a)...

Naštěstí výměna okna trvala vpodstatě jen dopoledne a část odpoledne, kdy jsme byli na přednášce. Druhý den ráno nás teda ještě jednou vzbudilo klepání, ale tentokrát se jednalo o poslední úpravu a to jen z venčí. A zřejmě vyměňovali jen tři okna na našem patře a jedny dveře na balkon, protože další dny jsme už žádnou vrrrtačku neslyšeli.

Kris

P.S. dívala jsem se a okno je opravdu "zasazené" :-)