čtvrtek 20. září 2007

Prohibice

Tak jsem chtěla koupit nějaké vínko na oslavu dokončeného bakaláře. Zašla jsem do samoobsluhy, ale zjistila jsem, že jediný alkoholický nápoj, který se tam prodává je pivo... Musela jsem až do Tapioly, kde je větší nákupní centrum a kde je také obchod "Alco". Je to řetězec, který prodává alkoholické nápoje. Má ve Finsku vpodstatě monopol. Víno je možné koupit od 5€ výš. Pivo bývá přes 2€.

Měli tam i zástupce českých výrobků. Nejdražší byla asi Becherovka, půl litr za neuvěřitelných 16€. Z českých piv jsem viděla kromě Plzně taky Kozla, Staropramen a dokonce i produkty menších pivovarů (Primátor, Regent, Novopacké pivo, Herold, Louny, Konrád, Porter).

Musím uznat, že výběr vín měli opravdu slušný. A i vína v nízké cenové kategorii vypadala velmi lákavě. Nakonec jsem vybrala šumivé. U kasy jsem musela ukázat občanku a dozvěděla jsem se, že tu mají dvě věkové hranice pro prodej alkoholu. Nižší hranice je 18 let a platí pro alkohol do 22%. Nápoj s vyšším obsahem alkoholu si může koupit až osoba starší 20 let.

Fotky z obchodu ALCO

Kristýnka

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.